Originally posted by lord_wader
View Post
Dci 50 Kw Si La 2000 Rpm. Se Aude Un Zgomot ”ca De Tacheti”
Collapse
X
-
Originally posted by danielsky View Post
150mii km la o masina diesel nu mi se pare o performanta, si dacia 1300 ducea mai mult: si carburatorul(daca spui de injectie) si motorul in sine.Asa ca hai sa ne laudam cand trecem de 300k de km.
300k km , da, intradevar ar fi ceva pt. un dci, atunci da si eu m-as lauda ca nu mi s-a stricat nimic. Dar citind pe aici pe forum la probleme tehnice, 150k km mi se pare si el fantastic de ok. Probabil ca motorul dci duce si 500.000km (numar scos de mine din burta, ca si 700k si 1milion de mai sus) dar nu fara reparatii la injectie si altele.Last edited by lord_wader; 13 March 2013, 20:26.
Comment
-
Nu-i adevarat! Injectia poate rezista si peste 300k km lejer, fara reparatii, sunt destule exemple, doar ca asa cum am mai spus unii din noi ignora problema aerului de pe traseul de motorina. Chiar si cei din reprezentanta fac tot posibilul sa amplifice problema: nu amorseaza instalatia de motorina pana la pompa (acel aerisitor de la intrarea in pompa) la schimbarea filtrului si spun ca e normal sa ai bule de aer pe conducte. Plus ca filtrele trag aer pe la senzorul de apa in motorina.
Comment
-
Eu chiar am ascultat mai multe dci 65, 70 ori de cate ori am avut ocazia. Daca anulezi(faci abstractie) de sunetul de fond de diesel acel sunet tic-tic e prezent la multe dci. La loganul lui Streulea parca nu se aude deci nu stiu ce sa zic. Probabil ca doar injectoarele sunt de vina, sper sa nu fie si altele cum sugereaza unii colegi (regulatorul de presiune, tacheti, pistoane topite etc).
Apropo de pistoane topite la diesel, aud pe multi pomenind de ipoteza asta, dar cum se manifesta un piston topit la diesel(eu am o experienta cu o dacie , dar fiind pe benzina banuiesc ca e diferenta)Last edited by lord_wader; 16 March 2013, 22:07.
Comment
-
Originally posted by danielsky View PostExista o formula de calcul pe care ecu o face constant : aerul admis+cantitate de motorina si temp ei+ detonatii+gaze de evacuare. In functie de acesti senzori se corecteaza injectia.
Comment
-
Ti-am raspuns cu ceea ce stiu: corectiile se fac de ecu prin raspunsul primit de la mai multi senzori care dau date despre combustie. Mai mult de atat- cum calculeaza ecu raspunsul de la acesti senzori- nu stiu. Senzor de gaze de evacuare nu stiu unde e (probabil pe la catalizator). Cert e, daca motorul scoate mai mult fum ecu taie progresiv injectia de pe la 2000 rpm si motorul merge sacadat.
Comment
-
Deci... tacanitul apare de la timpii inegali de injectie-corectiile facute de ecu. Dar... asta nu inseamna ca injectoarele sunt defecte. Orice defectiune, modificare a modului de pulverizare a injectoarelor se vede imediat la teava de esapament. Adica, daca injectorul pulverizeaza particule mai mari de motorina va scoate fum negru la orice accelerare, iar daca da direct picaturi fumul va fi alb la orice accelerare. Daca supapele de retur sunt uzate va porni foarte greu. Daca becul de la bujii e aprins in bord tot timpul si motorul merge in trei-partea electrica a unui injector(solenoidul) e arsa. Daca aceste simptome nu sunt prezente injectoarele nu au probleme. O rezolvare temporara a tacanitului este reset ecu si corectiile se vor egala.
In primul rand se scrie ,,particule" nu ,,particole"-asa ca mai usor cu limbajul tehnic. Si cine a zis de obturarea gaurilor?La deformarea lor ma refeream.
Comment
-
Salut.Sunt posesor de logan dci 50 kw 2007.O mare parte din problemele motorului meu le regasesc in acest topic si anume tacanelile dubioase .Am ajuns la concluzia ca cel putin la motorul meu tacanelile vin de la regulatorul de presiune (IMV).Dar pana sa ajung la aceasta concluzie am trecut prin alte verdicte date de mecanicul din mine si anume piston topit,ungere precara la cilindri mai ales dimineata,injectoare,pompa injectie.Toate aceste verdicte date de mine si NU de un om avizat(mecanic),asta dupa ce am citit pe forum pataniile multor colegi loganisti.Asa ca intr-o zi m-am urcat in masina si m-am dus la un nene pentru o diagnoza.Am testat returul injectoarelor cu borcanase gradate si totul era ok.Ba chiar omul a fost foarte surprins si a zis ca stau foarte bine cu injectia la anii care ii are masina (fabricatie 2007)(asta se intampla in decembrie 2012).A pus omul si ddt-ul rezultand nicio eroare la momentul respectiv.I-am expus problema tacanitului si omul a zis ca sa ii dam un test din DDT poate sesizam sunetul sacaitor.Si i-a dat o recalibrare a motorului/injectiei.Masina a inceput sa se accelereze singura pana pe la 4500 rpm apoi scadea la ralanti.A facut asta de 4 -5 ori.In momentul in care rotatiile motorului scadeau tacaneala care pe mine ma deranjeaza si acum se auzea foarte accentuat.Cand ajungea la 800-900 rpm /ralanti tacanea foarte tare de cateva ori.Apoi iar se accelera si procesul se relua cu tacanelile de rigoare.Mi-a spus omul ca problema mea provine de la imv asta si dupa ce dupa prima recalibrare imv-ul la ralanti ramasese blocat la 240 bari.Din spusele lui la ralanti presiunea trebuie sa fie de 230.
Saptamana trecuta m-a luat febra cititului de forumuri iar .Din problemele expuse de un alt coleg care aparent avea aceleasi probleme ca si mine,la el ECU ar fi fost de vina.M-am pus pe dat telefoane,cautat ECU de schimb,am fost la pitesti la un baiat sa il iau l-am pus pe masina si surpriza... nu a pornit .Era de asteptat dar nah speranta moare ultima.Ca sa fi pornit imi trebuia si UCH-ul +cheie.Achizitia nu s-a mai facut asa ca am trecut la planul B ).
Am resoftat ECU pe care il aveam pe masina lucru pe care vroiam sa il fac mai demult deoarece din spusele primului proprietar al masinii de la care eu am cumparat-o a zis ca domle el a remapat-o,si m-am gandit ca mapele puse de el pe masina afecteaza buna functionare a motorului si de aici tacaneala.Am fost la pitesti la cineva care lucreaza la uzina si mi-a elucidat omul misterul.Mi-a zis ca masina are mapele de fabrica si daca vreau mi-o poate remapa el cu unele ok tot de fabrica dar din care castig cativa caluti + 2-3 manji si o iapa...Am zis ok,gandindu-ma ca daca o remapez tacaneala va disparea.Surprizaaaaaaa.... tacaneala rezista.Intr-adevar se simte diferenta de putere,motorul are alt sunet(la faza asta chiar am ramas surprins), insa fie ploaie fie vant tacaneala e acolo.
Din pacate nu am de unde sa iau un IMV pentru 10 minute sa il pun pe masina sa vad daca intr-adevar e de la el sau am eu alte probleme pe acolo.Si unul nou e cam scump si sa dau banii pe el si sa nu fie problema de la el nu-mi permit.
Cam astea sunt pataniile mele cu al meu logan DCI.Sper ca nu v-am plictisit.Last edited by cristianrms; 19 April 2013, 09:58.
Comment
-
Iti zic eu sigur ca injectoarele dau mai mult pe retur. Nu stiu cum ti-a facut omul testul dar tacaneala vine de la injectoare. Ca sa te convingi scoate mufa maro de la imv, scoate returul de la injectoare si da-i la automat. Motorul nu va porni si ar trebui sa nu dea motorina nici pe retur. Dar supapele de retur nu mai etanseaza si va da motorina. Sau scoate cate o mufa electrica de la injector, in timpul funcionarii, si returul acestuia. Fara mufa electrica injectorul este inchis si returul ar trebui sa fie tot inchis. Dar o sa vezi ca tot da pe retur.
Comment
-
Originally posted by danielsky View PostIti zic eu sigur ca injectoarele dau mai mult pe retur. Nu stiu cum ti-a facut omul testul dar tacaneala vine de la injectoare. Ca sa te convingi scoate mufa maro de la imv, scoate returul de la injectoare si da-i la automat. Motorul nu va porni si ar trebui sa nu dea motorina nici pe retur. Dar supapele de retur nu mai etanseaza si va da motorina. Sau scoate cate o mufa electrica de la injector, in timpul funcionarii, si returul acestuia. Fara mufa electrica injectorul este inchis si returul ar trebui sa fie tot inchis. Dar o sa vezi ca tot da pe retur.
O sa incerc si ce mi-ai zis tu.Sa vedem daca intr-adevar ai dreptate.
Comment
-
daca tot ai ajuns la Pitesti, mai fa un drum pina la Gaiesti, chiar e si mai aproape de tine, si iti dau eu sa probezi cite IMV-uri vrei si cit vrei. asta ca sa-ti iasa din parere cum ca ar fi de acolo. tot asa o sa faca....
din ce ai spus tu, cu parere de rau asupra parerilor profesioniste care ti-au fost impartasite, problema ta e din virfurile injectoarelor. iar ca sa te convingi,daca o sa desfaci injectoarele o sa vezi ca unul sau doua cuie din duzele de pulverizare sunt innegrite la virf, mai mult decit celelalte. acelea sunt responsabile cu tacanitul. si ori le repari ori le inlocuiesti.
tu alegi. numai bine!
Comment
-
Originally posted by meggeo82 View Postdaca tot ai ajuns la Pitesti, mai fa un drum pina la Gaiesti, chiar e si mai aproape de tine, si iti dau eu sa probezi cite IMV-uri vrei si cit vrei. asta ca sa-ti iasa din parere cum ca ar fi de acolo. tot asa o sa faca....
din ce ai spus tu, cu parere de rau asupra parerilor profesioniste care ti-au fost impartasite, problema ta e din virfurile injectoarelor. iar ca sa te convingi,daca o sa desfaci injectoarele o sa vezi ca unul sau doua cuie din duzele de pulverizare sunt innegrite la virf, mai mult decit celelalte. acelea sunt responsabile cu tacanitul. si ori le repari ori le inlocuiesti.
tu alegi. numai bine!
Comment
-
Parca in alt thread sustineai ca tacanitul il produce biela! Acum spui ca il produce cuiele din injectoare. Nu mai inteleg nimic!!! Iti spun eu: supapele de retur 100%. Mai ales daca nu scoate fum... Daca da cu fum alb atunci vorbim de duze.
in alta ordine de idei, si eu as fi mers 100% pe valve doar daca erau euro5 pe injectoare euro3 sau 4. cu toate ca nu a specificat, nu cred ca un Logan de 50kw din 2007 ar fi avut injectoare euro5... asa ca revin la parereamea vis-a-vis de problema lui cristianrms
Daca vin la gaesti si testez un IMV si problema e de la el mi-l si vinzi pe cel testat:-)?eu totusi sper sa fie de la IMV.
numai bine!Last edited by meggeo82; 20 April 2013, 01:52.
Comment
Comment